Wydawnictwo: Copernicus Center Press
Data premiery: 2018-03-19
Tytuł: Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego
Autor: Musser George
Tłumacz: Lamża Łukasz
Wydawnictwo: Copernicus Center Press
Data premiery: 2018-03-19
Rok wydania: 2018
Format: MOBI UWAGA! Ebook chroniony przez watermark. więcej ›

Nielokalność uwikłana jest w znane eksperymentalnie zjawiska, takie jak splątanie czy kwantowa teleportacja – które przez lata były tylko ciekawostkami, a dziś powoli „trafiają pod strzechy” za sprawą choćby szyfrowania kwantowego. Jest ono dziś ważnym aspektem fizyki kwantowej i nie da się opisywać świata bez wzięcia go pod uwagę. Dzięki inteligentnym metaforom i sarkastycznemu poczuciu humoru,  musser jest idealnym przewodnikiem podczas tej szalonej podróży prowadzącej poprzez tunele czasoprzestrzenne i wyłaniające się wymiary ku najnowszym osiągnięciom fizyki." max tegmark, fizyk i autor książki "nasz matematyczny wszechświat" "ważna książka, która dogłębnie omawia współczesny postęp w rozumieniu natury przestrzeni, czasu i wszechświata." "the wall street journal" "w tym dopracowanym studium koncepcji, którą albert einstein nazwał „upiornym działaniem na odległość”, autor literatury Upiorne działanie na odległość i jego wpływ na czarne dziury, Wielki Wybuch i teorię wszystkiego Pobierz naukowej george musser opowiada o zawiłych badaniach, historii i filozoficznych spekulacjach, które ją otaczają... Z drugiej strony problem lokalności zmusza nas do przemyślenia na nowo w jakim świecie żyjemy i odrzucenia narzucających się intuicyjnie wyobrażeń o wszechświecie. .dowodząc tym samym, że jest to jedna z najbardziej zajmujących dyskusji w nauce." "nature" . Musser zręcznie nawiguje między tymi zagadnieniami, wprowadzając nas w jeden z najdziwniejszych aspektów rzeczywistości znanych nauce. "george musser, jako fizyk i popularyzator nauki, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak istotne dla współczesnego opisu świata jest zjawisko nielokalności, określone niegdyś przez zafascynowanego nim einsteina jako „upiorne działanie na odległość”.

Zen. Jak dobrze przeżyć raka, czyli sztuka zmieniania życia na lepsze podczas walki z nowotworem